Konferencja i warsztaty poświęcone budowie i komercjalizacji oferty polskiej turystyki kulinarnej.
Tour Salon 2014
Konferencja: Scena Kultury w Pawilonie 3 A 10:00 – 14:00
Warsztaty: Sala I i II Pawilon 3 15:00 – 18:00
Organizator: landbrand, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Konsorcjum Polskie Szlaki Kulinarne
Przyjrzymy się bliżej profilowi turystów kulinarnych pochodzących z perspektywicznych rynków: niemieckiego, Ameryki Północnej i Europy Południowej. Zastanowimy się na jakie oferty mają największy apetyt w Polsce? Wyjaśnimy także, co to jest patriotyzm kulinarny i czy da się na nim dobrze zarobić.
Nowością tegorocznej edycji są warsztaty, prowadzone przez specjalistów z międzynarodowym doświadczeniem na rynkach niemieckim, amerykańskim i polskim, które przybliżą uczestnikom profil i oczekiwania turystów kulinarnych.
Program Konferencji
10:00 – rejestracja- uczestników
10:00 - 10:30 – Polska turystyka kulinarna rok po… czyli najciekawsze propozycje z rynku polskiej turystyki kulinarnej, której pojawiły się w przeciągu roku
Smakowitą analizę zmian w polskiej turystyce kulinarnej zaprezentuje Hubert Gonera, członek Rady Programowej Konsorcjum Polskie Szlaki Kulinarne działającego przy Polskiej Organizacji Turystycznej, dyrektor zarządzający landbrand, twórca szlaków i wydarzeń kulinarnych
10:30 - 11:00 – Kiełbasa, piwo czy oferta de luxe czyli co przyciąga turystę kulinarnego z Niemiec do
Polski?
W profil turysty kulinarnego z rynku niemieckiego wprowadzi uczestników socjolog dr Piotr Geise specjalista w kreowaniu produktów turystyki kulinarnej, który przez 12 lat pracował jako w Berlinie jako reporter niemieckich mediów.
11:00 – 11:30 – Polska Turystyka kulinarna Ole! Czyli jaką ofertą polskiej turystyki kulinarnej uwieść mieszkańców południowej Europy.
Prezentację dotyczącą rynku i turysty hiszpańskiego poprowadzi Marcin Sekida prezes Polskiego Stowarzyszenia Turystyki Kulinarnej wspólnie z Janem Olczykowskim właścicielem biura podróży Misja Travel wyspecjalizowanego w turystyce kulinarnej do krajów europejskich w tym Hiszpanii
11:30 – 12:00 – przerwa kawowa
12:00 – 12:30 – Działalność Polskiej Organizacji Turystycznej w ramach rozwoju i promocji polskiej turystyki kulinarnej.
Relacje z podejmowanych działań, które obejmowały miedzy innymi study tour dla mediów zagranicznych, opracowanie wydawnictw, filmów promocyjnych oraz plany na przyszłość przedstawi Dorota Zadrożna, przedstawiciel Polskiej Organizacji Turystycznej.
12:30 – 13:00 – Turysta kulinarny MADE IN USA.
Co trzeba wiedzieć żeby zbudować ofertę polskie turystyki kulinarnej dla odbiorcy z rynku amerykańskiego? Profil turysty kulinarnego z Ameryki Północnej przedstawi Pawel Rudowicz, współpracownik biura Poland Culinary Vacation, lidera w zakresie oferty polskiej turystyki kulinarnej w USA.
13:00 – 13:30 – Kreacja i komercjalizacja oferty turystyki kulinarnej na przykładzie Karnawału
Smaków – Kraków, Małopolska
Turystyka kulinarna jest produktem niezależnym od pogody i pory roku potwierdza to sukces „Karnawał smaków - Kraków, Małopolska”. Projekt ma na celu komercjalizację turystyki kulinarnej opartej na małopolskiej tradycji w okresie uważanym za najmniej korzystny dla branży turystycznej w Polsce. O projekcie opowie Anna Jędrocha, członek Rady Programowej Konsorcjum Polskie Szlaki Kulinarne i Prezes Zarządu Krakowskiej Izby Turystyki, która jest organizatorem wydarzenia.
Program warsztatów:
UWAGA liczba miejsc na warsztatach ograniczona.
Pierwszeństwo mają członkowie Konsorcjum Polskie Szlaki Kulinarne afiliowanego przy Polskiej Organizacji Turystycznej , zapisy pod adresem gniklas@landbrand.pl oraz w recepcji konferencji
15:00 – 18:00
Warsztat I
Let’s taste it – czyli przygotujmy hit polskiej turystyki kulinarnej na rynek amerykański i niemiecki.
Piotr Geise i Pawel Rudowicz
Warsztat II
Jak zbudować ofertę turystyki kulinarnej od podstaw, żeby trafić w obecne i przyszłe gusta polskiego turysty kulinarnego.
Hubert Gonera
PROWADZĄCY:
1. Paweł Rudowicz
Współpracownik biura turystycznego Poland Culinary Vacations, które oferuje produkty turystyki kulinarnej oparte o atrakcje polskich regionów gościom z USA, Kanadyjczykom i Australijczykom. Biuro Poland Culinary Vacations od 7 lat i zajmuje się organizacją wycieczek kulinarnych po Polsce dla Amerykanów. Wycieczki organizowane są na obszarze Pomorza, Dolnego Śląska, Mazowsza i Małopolski.
2. Dorota Zadrożna
W Polskiej Organizacji Turystycznej działa w obszarze promocji międzynarodowej. Zajmuje się najsmaczniejszą sferą działalności POT – turystyką kulinarną. Od ubiegłego roku prowadzi konsorcjum produktowe „Polskie Szlaki Kulinarne”. Jej celem jest promocja Polski jako atrakcyjnej destynacji kulinarnej, promocja najlepszych polskich produktów, rozwój regionów pod kątem kulinarnym, współpraca z szefami kuchni oraz współpraca z polskimi tour operatorami i budowanie programów podróży kulinarnych.
3. Marcin Sekida
Od 2011 roku prezes Polskiego Stowarzyszenia Turystyki Kulinarnej, absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Inicjator i organizator wydarzeń, warsztatów oraz wypraw kulinarnych. Od kilku lat związany zawodowo z marketingiem, pomysłodawca oraz współtwórca portali internetowych związanych z turystyką kulinarną. Pasjonuje się odkrywaniem tradycji kulinarnych Polski i innych krajów europejskich.
4. Jan Olczykowski
Właściciel biura podróży Misja Travel, zawodowy pilot i przewodnik turystyczny. Specjalizacją Misji jest wyjazdowa turystyka kulinarna do krajów europejskich. W ofercie biura można znaleźć między innymi tour szlakiem szkockiej whisky, weekend kulinarny w Madrycie, Rzymie, Neapolu. Misja poszerza właśnie swoją ofertą o kulinarną turystykę przyjazdową.
5. dr Piotr Geise
Z wykształcenia socjolog. Jego praca doktorska „Polska i Polacy w niemieckich przewodnikach turystycznych” została poparta ponad 15 letnimi studiami nad niemieckim społeczeństwem, które mógł prowadzić jako reporter w publicznych, niemieckich rozgłośniach. Specjalizuje się w problematyce socjologii turystyki, stereotypach, różnicach zarządzaniu tekstem i materiałem wizualnym w turystycznych materiałach reklamowych i promocyjnych.
6. Anna Jędrocha
Od 1989 r. związana zawodowo z Intercrac DMC (organizacja zagranicznej turystyki przyjazdowej), od 1998 r dodatkowo z Symposium Cracoviense PCO (organizacja i obsługa kongresów), w obu firmach pełni funkcję prezesa zarządu. Zajmuje się kreacją i komercjalizacją produktów turystycznych. W 2011r została wybrana prezesem Krakowskiej Izby Turystyki, a w 2013 – prezesem zarządu Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce. W ramach afiliowanego przy Polskiej Organizacji Turystycznej Konsorcjum Polskie Szlaki Kulinarne pełni funkcję członka Rady Programowej reprezentującego touroperatów polskich.
7. Hubert Gonera
Dyrektor zarządzający firmy landbrand, która zajmuje się między innymi kreacją, zarządzaniem i promocją produktów turystyki kulinarnej. Jest współautorem Szlaku Kulinarnego Centrum Gdyni, Szlaku Kulinarny Białystok i Kulinarny Poznań. Zaangażowany we wdrażanie nowej oferty turystyki kulinarnej na Pomorzu pod nazwą Gdańsk-Pomorskie Culinarny Prestige. W ramach Konsorcjum Polskie Szlaki Kulinarne pełni funkcję członka Rady Programowej odpowiedzialnego za promocję.